dinsdag 10 mei 2011

De tweede week

De tweede week was zo mogelijk nog erger dan de eerste. Ik ben van een beetje doen naar helemaal niets doen gegaan. Gelukkig waren er nog computerspelletjes om mijn dagen wat op te vullen. Deze week zit er (eindelijk!) schot in de zaak. De website is in een betere staat en het promomateriaal is binnen. Muismatten, tshirts en ja, zelfst EDEN condooms. De mannen gaan er volgens mij lichtelijk over. Paul vertrekt zondag naar Sydney. Hij heeft afspraak bij enkele majors zoals Universal, EMI en met wat kleinere labels. Ik was graag mee geweest om Sydney eens te bezoeken, maar een vlucht heen en weer kost ongeveer 300 €. Reken daarbij nog eens verblijf en we komen op geldgebrek. Jammer. 

Op studio gebied ziet er eindelijk ook wat schot in de zaak. Nuja, schotje. De recallsheets voor de mengtafel en alle outboard gear zijn opgesteld en ingevuld. Eind deze week wordt begonnen met het afbreken van de studio. Zo heeft Paul zijn leefruimte (living en keuken) na twee jaar eindelijk terug. In afwachting van de nodige bouwvergunningen wordt een kleine studio opgezet in zijn slaapkamer. Ik heb laten weten dat ik niet langer blijf als 4 juni als er geen duidelijke en heldere vooruitzichten zijn voor de bouw van de nieuwe studio. Er is hier momenteel wel erg weinig werk en bovendien heb ik thuis mensen die op me wachten, die ik zelf ook mis en als alles goed gaat ook een nieuwe kleine eigen studioruimte om in te richten zodat ik eindelijk op zelfstandige basis aan de slag kan. Genoeg vooruitzichten dus om hier niet nodeloos tijd te verdoen.

Ik vind het erg frustrerend dat het zo loopt en ben het danig beu dat ik steeds moet wachten op werk. Mijn avonturen binnen de audio-wereld lopen niet over rozen, of toch niet het soort zonder gigantische doornen. Een tegengevallen stage bij Motormusic en een wel erg tegenvallend tweede Melbourne avontuur doen een mens een beetje de moed verliezen. Gelukkige ben ik erg koppig, hardleers en heb ik nog steeds genoeg goesting mijn weg verder te zetten. Ik heb het gevoel dat ik de laatste maanden / het laatste jaar toch erg gegroeid ben als 'engineer'. Volleerd durf ik mezelf absoluut niet noemen. Maar we hebben tijd en nog steeds goesting. 

π

1 opmerking:

  1. Hoi hoi,

    jammer dat je werk er tegenvalt. Misschien gaat het allemaal beter als je voor jezelf kan werken :).
    Tot binnenkort in België!

    Groentjes,
    Lorien
    x

    BeantwoordenVerwijderen